Seneste nyt

Novemberudgaven af Ø-færgerne er på gaden - nu …

Færgesekretariatet har netop sendt november nummeret af medlemsbladet Ø-færgerne på gaden.

Læs videre

Billigere færgebilletter til de danske småøer o …

I en pressemeddelelse 2/11/2018 fra Økonomi og indenrigsministeriet bekræftes at færgebilletter til de danske småøer nu kan blive billigere om sommeren og at afløserfærgen er på finansloven

Læs videre

Analyse: Flere bor på småøer med kort sejltid o …

To år i streg har de danske småøer fået flere fastboende. Omend fremgangen er beskeden med netto 44 flere øboere (+1 pct.), tegner der sig alligevel en tendens: For første gang
...

Læs videre

Ny version af Faergesekr.dk er i luften

Torsdag den 25. oktober gik det nye Faergesekr.dk i luften. Færgesekretariatets hjemmeside har fået et luftigere og mere enkelt udtryk med mere fokus på seneste nyt og medlemsblad og nyhedsbreve.

Læs videre

Nyt serviceeftersyn af de kommunale ø-færgers fo …

I 2017 fik alle færgeselskaber i Færgesekretariatet tilbudt et servicetjek af deres kasko- og P&I forsikringer.

Læs videre

Kommunale ø-færger får lettet regelbyrden

Færgesekretariatet og formanden har netop holdt møde med Søfartsstyrelsens ledelse og her fremlagt konkrete områder, hvor en mere national tilgang og regulering kan lette regelbyrden for de små kommunale indenrigsfærger. 

Læs videre
Gå til arkivet for nyheder

Venlighedskursus inddrog Anholts erhvervsdrivende

Øens erhvervsliv deltog, da Færgesekretariatets venlighedskursus den 22. august gjorde stop på Anholt.

Venlighedskurset på Anholt var det fjerde i kursusrækken, som også har været forbi de kommunale ø-færger i Skive, Faaborg/Midtfyn og Svendborg kommuner.

Kursusleder på venlighedskurset, Helle Bak Poulsen, Marstal Navigationsskole, siger:

”Kurset på Anholt forløb rigtig godt med god stemning og stor interesse. Og alle har bagefter sagt, at de var glade for at være blevet gjort bevidste om nogle ting, som de egentlig godt vidste.”

 

Denne gang havde overfartslederen inviteret lokale erhvervsdrivende fra øen med. Målet var at få deres indtryk og erfaringer med de samme kunder, som ø-færgen betjener, nemlig turisterne og øboerne. Og repræsentanter for Anholt Taxa, øldepotet og øens entreprenørvirksomhed deltog derfor.

Der skal så lidt til

En af deltagerne var taxivognmand Liselotte Arentz Sørensen, der også er beboerforeningsformand og færgeudvalgsrepræsentant på Anholt siger:

”Vi taler alle sammen om, at færgen er livsnerven for øens beboere og erhvervsdrivende. Men den er også det første indtryk, som vores gæster får af øen, og der skal bare et smil og et venligt nik til, at folk synes, at de har fået en rigtig god oplevelse. Og kunder har ingen chance for at vide, at det ikke skyldes dem, at man en dag er lidt fortravlet, men at man bare har haft en dårlig morgen,” siger Liselotte Arentz Sørensen.

Varm anbefaling

Den slags ting er venlighedskurset blandt andet rigtig god til at sætte fokus på, vurderer Liselotte Arentz Sørensen:

”Jeg kan kun anbefale andre venlighedskurset, også selvom man selv synes, at man er super god til at møde gæsterne, ” siger Anholts taxavognmand, beboerforeningsformand og færgeudvalgsrepræsentant.

Næste venlighedskursus bliver for ø-færgerne på Faaborg Færgerne senere på året - men der er plads til flere kurser før eller efter.

Vil I med på kurset?

Så kontakt sekretariatsleder Jan Fritz Hansen, Færgesekretariatet, tlf. 29 16 22 07 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.